Ondernemers

Ondernemen... u heeft er waarschijnlijk meer dan een dagtaak aan. De financiële administratie is waarschijnlijk ook niet uw grootste hobby.

Diensten voor de ondernemer

Administratie

Ondernemen... u heeft er waarschijnlijk meer dan een dagtaak aan.

Naast alle wettelijke verplichtingen is de financiële administratie waarschijnlijk dan ook niet uw grootste hobby.

Wij begrijpen dat u naast het ondernemen weinig tijd en energie over heeft voor de administratieve en boekhoudkundige kant van uw onderneming.

Wij begeleiden u graag, zodat u ten alle tijden een actueel beeld heeft van de financiële gezondheid van uw onderneming.

Op lange termijn bespaart u niet alleen tijd, maar ook geld!

Wat mag u van ons verwachten?

  • Ondersteuning bij het opstarten dan wel overnemen van uw administratie;
  • Ondersteuning en advies bij een keuze voor een softwarepakket dat bij uw onderneming past;
  • Verwerken van de gehele financiële administratie, naar wens bij u op kantoor;
  • Tijdig en correct indienen van belastingaangiften of andere formulieren.
  • Samen bepalen we waar u behoefte aan heeft: we kunnen u volledig ontlasten.
  • Denk bijvoorbeeld aan facturatie, zodat u in het weekend even geen zorgen heeft over uw onderneming.
  •  

Wij kunnen overweg met de algemene of branch gerichte administratie software die u gebruikt.

Als U op het punt staat een keuze te maken voor passende administratie software dan adviseren wij u graag.

 

Wilt u meer informatie? Neem dan Contact met ons op.

Salarissen

Het verzorgen van een goede salarisadministratie is een lastige en tijdrovende zaak.

Salarisberekeningen op zich zijn al lastig, maar om ook de vele wijzigingen in premies en CAO's bij te houden en op de juiste manier te verwerken is voor veel ondernemers een groot probleem.

Swinkels Administraties verlost u graag van dit probleem.

Wij nemen graag de gehele salarisverwerking voor uw medewerkers van u over. Wij zullen tijdig en efficiënt de salarisadministratie verzorgen.

Wat mag u van ons verwachten?

  • Ieder maand duidelijke loonstroken en betaaloverzichten;
  • Wijzigingen in personeelsbestand worden snel verwerkt;
    De loonaangifte bij de Belastingdienst en rapportages aan overige instellingen worden tijdig ingediend;
  • De verwerking wordt door Swinkels Administraties intern verzorgd. Onze medewerkers hebben hiervoor de nodige opleidingen genoten.

Specifieke vragen

Ook voor specifieke vragen kunt u bij onze medewerkers terecht. U kunt hierbij denken aan advisering bij het opstellen van een arbeidsovereenkomst of de ontbinding hiervan. Ook vragen van uw medewerkers, bijvoorbeeld over een salarisberekening, kunnen wij beantwoorden.

 

Wij denken graag met u mee! Neem Contact met ons op!

 

Advies

Ondernemers moeten vaak belangrijke, maar lastige beslissingen nemen. Swinkels Administraties kan u helpen bij het maken van de juiste beslissingen. Of het nu gaat om de beste financieringsvorm voor uw onderneming kiezen of het aanvragen van subsidies waar u als ondernemer recht op heeft.

 

 

Denk hierbij aan:

Keuze van een ondernemingsvorm (bijvoorbeeld Eenmanszaak, VOF, BV of Coöperatie);

  • Financieringen;
  • Subsidies;
  • Huisvesting en verhuizing;
  • Inrichten / verbetering van de administratieve organisatie;
  • Personeelsbeheer;
  • Opstellen / beoordelen van overeenkomsten.

Wilt u meer informatie? Neem vrijblijvend Contact met ons op.

Starters

Succesvol ondernemen vraagt veel tijd en energie.

Klanten komen niet aanwaaien en het opzetten van een goede onderneming is tijdrovend en de toekomst is onzeker.
Ondernemen dient een weloverwogen beslissing te zijn, daarom is een goede voorbereiding van groot belang voor het succes voor uw onderneming. Swinkels Administraties biedt volop diensten voor startende ondernemers en helpt hen graag op weg met advies op maat.

Stappenplan

  1. Een ondernemingsplan schrijven;
  2. Een rechtsvorm kiezen;
  3. Bedrijfshuisvesting zoeken;
  4. Inschrijven bij de Kamer van Koophandel;
  5. Het aanvragen van de juiste vergunningen;
  6. Personeel werven;
  7. Financiële zaken, bankzaken en verzekeringen regelen;
  8. Uw belastingen regelen;
  9. Het regelen van de administratie.

Wat mag u van ons verwachten? 
Wij helpen u met:

  • met het opstellen van een ondernemingsplan en het kiezen van een rechtsvorm;
  • met de inschrijving bij de Kamer van Koophandel;
  • het aanvragen van een eventuele financiering;
  • het opstarten van een boekhouding (administratie) en een eventuele loonadministratie.

Wilt u meer informatie? Neem direct Contact met ons op.

Rookverbod op het werk

Rookruimtes in bedrijven zijn niet meer toegestaan

Sinds 1 juli 2021 geldt het rookverbod reeds voor de semipublieke sector, de openbare gebouwen en de horeca. Vanaf 1 januari 2022 hebben ook werknemers recht op een rookvrije omgeving.

2021-12-16 rookverbod

Calamiteitenverlof

kort zorgverlof tijdens de coronapandemie

Calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof is een regeling in Nederland die is bedoeld om werknemers de mogelijkheid te geven om bij onvoorziene omstandigheden in staat te zijn snel te kunnen handelen.

2021-12-16 calamiteitenverlof

Tarieven ondernemers

Voor een vast bedrag per maand, alles geregeld!

Wij kunnen uw administratie en belastingaangiften verzorgen voor een vast bedrag per maand. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan. Wij zijn echter van mening dat geen enkele ondernemer gelijk is en dus iedere ondernemer andere behoeften heeft. Een "standaard" pakket past daarom niet op u als ondernemer. Om toch een indicatie van onze tarieven te geven, treft u hierbij een tweetal voorbeelden aan.

Een zzp-er die zelf de administratie bijhoudt in bijvoorbeeld een eenvoudig boekhoudpakket of Excel

Deze ondernemer kunnen wij voor € 85,00 per maand ondersteunen.

Voor dit bedrag controleren wij periodiek de administratie en verzorgen wij de verplichte aangiften omzetbelasting. Daarnaast stellen wij jaarlijks een rapport samen en verzorgen wij de aangifte inkomstenbelasting. Uiteraard geven wij waar nodig advies en bent u vrij ons te raadplegen voor advies.


Een ondernemer met een kleine BV die zelf de administratie bijhoudt in bijvoorbeeld een eenvoudig boekhoudpakket of Excel

Deze ondernemer kunnen wij voor € 125,00 per maand ondersteunen.

Voor dit bedrag controleren wij periodiek de administratie en verzorgen wij de verplichte aangiften omzetbelasting. Daarnaast verzorgen wij maandelijks de loonadministratie van de DGA. Tevens stellen wij jaarlijks een rapport samen en verzorgen wij de deponering bij de Kamer van Koophandel, de aangifte vennootschapsbelasting en de aangifte inkomstenbelasting. Uiteraard geven wij waar nodig advies en bent u vrij ons te raadplegen voor advies.


(Bij het aangaan van een vaste prijsafspraak stellen wij een offerte samen welke alle werkzaamheden bevat die binnen de afspraak vallen. Werkzaamheden die buiten de afspraak vallen, zullen apart worden gefactureerd).

Doorlopende machtiging

Ontvangt u, als klant van ons, dit formulier stuur het dan door naar ons.

Formulier: Registratie doorlopende machtiging Intermediair goedkeuren.

Als u wilt dat we de vooraf ingevulde aangifte (voor belastingjaren 2021 en verder) en de serviceberichten mogen gebruiken. Keur dan deze machtigingsregistratie goed door deze naar ons op te sturen.

2021-08-14 voorbeeldbrief doorlopende machtiging